Σα δεν ντρέπεσαι ω Ακαδημία!

Σα δεν ντρέπεσαι ω Ακαδημία!


του Θεμιστοκλή Συμβουλόπουλου

Χαμός λένε πως έγινε για μια θέση στην private εκδήλωση της Ακαδημίας Αθηνών για την αναγόρευση του Ντράγκι σε ακαδημαϊκό.

Λίγες οι θέσεις, που καπαρώθηκαν από εξαίσιες προσωπικότητες ιδίως της οικονομικής ζωής της χώρας. Ξέρετε από αυτούς που έβαλαν τα θεμέλια για να ισχυροποιηθεί η ελληνική οικονομία. Και νά’ σου ο Αλογοσκούφης, ο Παπαδήμος, ο Χαρδούβελης, ο Σταϊκούρας αλλά και ο Δραγασάκης και ο Χουλιαράκης για να εκπροσωπηθεί και η αριστερά των καιρών μας.

Δεν έλειπε βέβαια και ο Μάης από την Σαρακοστή, η Μαριάννα Βαρδινογιάννη, καθώς η Ακαδημία οφείλει να δείχνει την προτίμησή της στους αλληλέγγυους εθνικούς στυλοβάτες της φιλανθρωπίας με το αζημίωτο.

Κυρίαρχη παρουσία όμως και ο Στουρνάρας, που δεν κρύβεται πίσω από το δάχτυλό του αφού εξήρε το αφεντικό του λέγοντας επί λέξει:
«Πιστεύω ακράδαντα ότι τα βιβλία ιστορίας θα αναφέρουν ότι ο Μάριο Ντράγκι συνέβαλε στη διάσωση του ευρώ περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο, στη διάρκεια της πρόσφατης κρίσης», για να υπενθυμίσει ότι στις 26 Ιουλίου 2012, με την ιστορική φράση του, «η ΕΚΤ θα κάνει ό, τι χρειάζεται για τη διάσωση του ευρώ, ο Μάριο Ντράγκι μετέτρεψε την ΕΚΤ σε μια ώριμη και εντελώς ανεξάρτητη Κεντρική Τράπεζα η οποία έφερε ένα μεγάλο μέρος του φορτίου για την διάσωση του ευρώ

Κι έτσι το ευρώ σώθηκε τότε, προς ώρας, αφού η ύφεση και ο αποπληθωρισμός φαίνεται να προδιαγράφουν νομοτελειακά την κατάρρευσή του, αλλά η ελληνική οικονομία διασωληνώθηκε στην εντατική με το PSI και απεβίωσε οριστικά με το 3ο μνημόνιο της αριστεράς. Θυμάστε; Ήταν τότε που ο λαός μας κατέστησε σαφές σε όλη την οικουμένη με το δημοψήφισμα, οτι δεν θυσιάζει την επιβίωσή του για να σωθεί το ευρώ. Ακόμα κι αν του το έκρυψαν μέσα στις τράπεζές του. Γιατί πολύ απλά ο κόσμος κατανοεί, οτι ο άνθρωπος οι κοινότητες οι λαοί και τα έθνη, προϋπήρξαν του ευρώ και όχι το αντίθετο.

Πολύ μακρυά δυστυχώς η Ακαδημία Αθηνών από τους σκοπούς της. Όπου ο σκοπός της σύμφωνα με τον Iδρυτικό της Nόμο, είναι η καλλιέργεια και η προαγωγή των Eπιστημών, των Γραμμάτων και των Kαλών Tεχνών όπως επίσης η επιστημονική έρευνα και μελέτη στους τομείς γεωργία, βιομηχανία, ναυτιλία, εθνική οικονομία.

Άλλωστε δεν είναι η 1η φορά για την Ακαδημία Αθηνών. Αυτό το προνόμιο ανήκε στην αριστερά. Γιατί κανείς δεν ξεχνά την στάση της στην δικτατορία του 1967, όπου μόνο ένας συντηρητικός ακαδημαϊκός της εποχής, ο Κωνσταντίνος Τσάτσος, αρνήθηκε να εκδηλωθεί η Ακαδημία υπέρ της δικτατορίας.

Στις 2 Μαΐου 1968: Η Ακαδημία Αθηνών τιμά με πανηγυρική συνεδρία και ορίζει την «21 Απριλίου 1967» εθνική επέτειο της Ελλάδος. Ο πρόεδρος της Ακαδημίας Ερρίκος Σκάσσης τόνιζε στον πανηγυρικό του λόγο για την 21η Απριλίου: «Η ημέρα αύτη αποτελεί ασφαλώς ορόσημον εις την ιστορίαν της Νεωτέρας Ελλάδος. Αι προσπάθειαι της Εθνικής Κυβερνήσεως εις πλείστους τομείς έσχον αξιόλογα και εν πολλοίς σωτήρια αποτελέσματα, ώς της Παιδείας με την αποσόβησιν του κινδύνου ανεπανορθώτου εξανδραποδισμού της Ελληνικής νεότητος. Η Ακαδημία Αθηνών εύχεται εις τάς αόκνους προσπαθείας της επαναστάσεως της 21ης Απριλίου και της ενσαρκούσης το πνεύμα ταύτης Κυβερνήσεως καλήν μέχρι τέλους επιτυχίαν εις τους σκοπούς αυτής επ’ αγαθώ του Έθνους και του λαού».

Ο καθηγητής Σπυρίδων Μαρινάτος, ο οποίος είχε εκλεγεί τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών το 1955, στον πανηγυρικό λόγο που εκφώνησε στις 2 Μαΐου 1968, ανέφερε ανάμεσα στ’ άλλα, ότι «εορτάζομεν μίαν νέαν επέτειον εις την δολιχοδρομίαν του Ελληνικού Έθνους, του παλαιοτέρου ιστορικού έθνους επί του εδάφους της Ευρώπης και ενός εκ των δύο ή τριών παλαιοτάτων εθνών επί του πλανήτου. Είναι η επέτειος της 21ης Απριλίου...». Το 1971, βεβαίως, για τις υπηρεσίες που προσέφερε στην πατρίδα ανταμείφτηκε δεόντως με τη θέση του Προέδρου της Ακαδημίας Αθηνών.

Έκτοτε κάθε χρόνο και μέχρι το 1973, η Ακαδημία Αθηνών τιμά πανηγυρικά την επέτειο επιβολής της δικτατορίας των συνταγματαρχών.

Στις μέρες μας, τον ρόλο Μαρινάτου στην χθεσινή βράβευση, παρουσίαση και αναγόρευση του Ντράγκι σε ακαδημαϊκό, ανέλαβε ο Λουκάς Παπαδήμος.

Αναζητείται έστω τύποις, ο ρόλος του Κωνσταντίνου Τσάτσου, να περισώσει την ντροπή της ακαδημαϊκής κοινότητας.

 

2 Σχόλια

  • By Γρηγόρης Κλαδούχος on 2 Οκτωβρίου 2019

    Απάντηση

    http://www.tinakanoume.gr/2017/01/blog-post_18.html
    Ο ΠΑΠΑΔΗΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ – ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ
    αναρτήθηκε από : tinakanoumegk on : Τετάρτη, 18 Ιανουαρίου 2017 0 comments

    Η Ακαδημία Αθηνών ανέθεσε την προεδρία της στον Λ. Παπαδήμο. Αυτό το πνευματικό ίδρυμα ανοίγεται πλέον σε νέους τομείς ερευνητικούς και μορφωτικούς.

    Πολλοί εκπλήσσονται, αντιδρούν ενστικτωδώς, αλλά δεν είναι σε θέση να ανιχνεύσουν τις δομικές σχέσεις, τους κώδικες πλοκής οικονομίας, πολιτικής, κράτους, και λειτουργικού πνευματικού εποικοδομήματος.

    Λάθος εισαγωγικό πρώτο μάθημα επέλεξε ο νέος πρόεδρος στην Ακαδημία. Μία αυθεντική ανάγνωση του Ελληνικού κεκτημένου, της εθνικής και κοινωνικής ιδιοτυπίας, η αυτοκατανόηση θα έδινε άλλες, σταθερές αφετηρίες λόγου, ενός Αναγεννησιακού δρόμου.

    Η κυριαρχία του τραπεζοχρηματιστικού κεφαλαίου βρίσκει έδαφος, πόρους στο πνευματικό προσωπικό των χωρών. Μαζί και η απουσία των γνωστών ως «διανοούμενων» που υποκαθίστανται από τους λογιστές-οικονομολόγους. Το τραπεζοχρηματιστικό κεφάλαιο και τα μέσα ενημέρωσης απέκτησαν τέτοια ισχύ που διευρύνουν τις δυνατότητες αποφάσεών τους. Συρρικνώνουν τις δυνατότητες αποφάσεων από τα κάτω. Αποφασίζουν, επηρεάζουν τον προσανατολισμό, το βηματισμό, τις πολιτικές κρατών και κοινωνιών. Η οικονομία παίρνει την πρωτοκαθεδρία επί της πολιτικής. Και ένα νέο ανθρωπολογικό πρότυπο επιβάλλεται.

    Με παραπέρα διευρυμένους τους μηχανισμούς πνευματικού ελέγχου ανατροφοδοτείται η γνωσιακή και ηθοπολιτική ανεπάρκειά του κοινωνικού σώματος. Η ηθική της εργασίας από πολλά χρόνια υφίσταται πίεση, υποχωρεί, και η επιλογή που προτείνεται είναι ενταγμένη στη σφαίρα της κίνησης του χρήματος. Η χώρα φτωχαίνει οικονομικά και παιδευτικά. Άγονο τοπίο δολοφονημένου συλλογικού δημιουργικού πνεύματος.

    Η κακοποιημένη Ελληνική κοινωνία υφίσταται μία ακόμα απώλεια πνευματικών αντισωμάτων. Όλες οι γραμμές άμυνας της χώρας έχουν καταλυθεί. Η πνευματική αποικιοποίηση προϋπήρξε. Όμως, όσο ψηλά και αν βρίσκονται οι Ακαδημαϊκοί αγνοούν τις σχέσεις τεχνικών οικονομίας και πολιτικής διεύθυνσης. Αλλά αγνοούν και ότι η κλασική και φιλοσοφική παιδεία για τη διαχείριση του πολιτικού και της πόλης είναι αυτό που απεχθάνεται η χρηματιστηριακή ολιγαρχία, ο ολοκληρωτισμός της αγοράς.

    Ο πνευματικός κόσμος της χώρας αν ήθελε να συμβάλλει στην ηθική, δημοκρατική και αναπτυξιακή προοπτική της χώρας θα έπρεπε να διαμορφώσει μία κεντρικότητα στόχων. Βοήθεια δίνει η κ. Ι. Τσιβάκου, όπως αντιγράφω από το κείμενό της ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ, περιοδικό ΙΝΔΙΚΤΟΣ Ιανουαρίου 2006: «Θα πρέπει η πολιτική για την κουλτούρα να έχει σαφείς θέσεις για το είδος των γνωσιακών δομών που είναι καλό να διαμορφώνουν οι πολίτες καθώς επίσης και για το τι κοινωνικές και επαγγελματικές θέσεις χρειάζεται η κοινωνία ώστε να διευκολύνεται η παραγωγή και η υποδοχή των επιθυμητών πολιτισμικών μορφών. Με λίγα λόγια, η πολιτική για την κουλτούρα θα πρέπει να γνωρίζει ποιο είναι το «πρωτεύον αγαθό» για τη δεδομένη κοινωνία τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, για να δυνηθεί να σχεδιάσει τους διαύλους που θα αναδείξουν τα αναγκαία πολιτισμικά συμβάντα».

    Η Ακαδημία, τα πανεπιστήμια, έπρεπε να προβάλλουν την κεντρικότητα ενός Νέου Ευρωπαϊκού Αφηγήματος, να συνδιαμορφώνουν με άλλες δυνάμεις την Νέα Ανθρωπιστική Magna Carta της Ευρωπαϊκής Ενότητας απέναντι στα εφαρμοστικά μέτρα ενός άτυπου Χρηματιστικού Συντάγματος. Δυστυχώς όμως, για τις ηγεμονικές τάξεις και τα θεσμικά πνευματικά οικοδομήματα μόνο αντιγραφές και εισαγωγές επιτρέπονται.

    Ο Δημάρατος έδινε μία συνοπτική εικόνα των Ελλήνων. «Με την αρετή τους απομακρύνουν την φτώχεια και τον δεσποτισμό». Διαχρονική προϋποθετική αφετηρία. Λόγος επανεμπίστευσης σε κεκτημένα παιδείας.

    Γρηγόρης Κλαδούχος

  • Pingback: Σα δεν ντρέπεσαι ω Ακαδημία! | Reportaz.biz

Αφήστε ένα σχόλιο