Ο κ. εισαγγελεύς και οι «αντιεμβολιαστές»

Ο κ. εισαγγελεύς και οι «αντιεμβολιαστές»


(ή άλλως τα ελληνικά της Εισαγγελίας)

του Νίκου Α. Καραβέλου*

Είπε ο κ. Εισαγγελεύς σε σχετική με αρ 11/8232/ 23-9-2021 εγκύκλιο του, όσα νόμιζε ορθά. Υπέδειξε αυστηρά στους ανά την επικράτεια εισαγγελείς τι να πράττουν όταν πολίτες «αντιεμβολιαστές» ή «αρνητές της πανδημίας» (ναι έτσι το διατύπωσε!!) υποβάλλουν μηνύσεις κατά εκπαιδευτικών, ιατρών, και λοιπών «ακαταδίωκτων», στο εμιράτο του νοτίου άκρου της Βαλκανικής.

Αναγόρευσε τους εισαγγελείς σε «οιονεί κυρίαρχους της ποινικής προδικασίας», φράση που ομολογουμένως ο γράφων δεν είχε ακούσει στην πολυετή θητεία του, γιατί κανένας δεν θα σκεφτόταν να εκστομίσει. Τούτο καθώς ουδείς τυγχάνει «κυρίαρχος της Δικαιοσύνης, ει μη μόνον ο νόμος». Και αυτό το γνωρίζει ο έμπειρος εισαγγελεύς του Αρείου Πάγου.

Στην ουσία είπε στους εισαγγελείς να στέλνουν στο αρχείο τέτοιες μηνύσεις. Πόθεν συμπεραίνουμε τούτο; Μα είναι απλό. Προκύπτει από τον τίτλο της εγκυκλίου. «Θέμα: Έννομη προστασία δημοσίων λειτουργών που στοχοποιούνται(!) από «αντιεμβολιαστές». Χρειάζεστε κι άλλους μάρτυρες; Με απλά ελληνικά λέει στους «κυρίαρχους» ότι αυτό που προέχει δεν είναι η βάσανος της μελέτης της μήνυσης (όπως μαθαίναμε στα πρώτα χρόνια της δικηγορίας), από τον εισαγγελέα και οι κατά νόμο ενέργειες, αλλά η «προστασία» των μηνυομένων κρατικών λειτουργών! Και όχι όλων, αλλά μόνο εκείνων που ενεργούν παραβιάζοντας το Σύνταγμα, Διεθνείς Συμβάσεις, και νόμους αυξημένης ισχύος, εφαρμόζοντας υπουργικές αποφάσεις κραυγαλέας παρανομίας, ή, έστω, αμφίβολής νομιμότητας.

Αλλά τούτη η εντολή προστασίας προκύπτει και από το σύνολο της επίμαχης εισαγγελικής εγκυκλίου. Από τον τρόπο διατύπωσης, κατανοητό και από μη νομικούς. «Λαμπρή καθαρότητα».

Πάλι καλά που ο κ. Εισαγγελεύς του Αρείου Πάγου είχε την ευγενή καλοσύνη να αποδεχτεί πως «…είναι σεβαστή η ελευθερία και αναφαίρετο το δικαίωμα του καθενός να έχει τις προσωπικές απόψεις και ιδέες του για τα εμβόλια κατά του covid-19, τούτο όμως δεν σημαίνει ότι οι θεωρήσεις (τι λέξη!) αυτές του παρέχουν επ ουδενί το δικαίωμα να τις εκδηλώνει με αντικοινωνική συμπεριφορά και να τις μετουσιώνει (τι ποιητικό μέλος!) σε πράξεις……»

Δηλαδή, (με ήσσονος αξίας λόγο), μπορεί κάποιος να έχει προσωπικές «θεωρήσεις» που διαφέρουν από εκείνες των ακαταδίωκτων γυρολόγων του συστήματος εξουσίας, αλλά μπορεί να τις «μετουσιώνει «μόνο στη μάνα του ή στην γυναίκα του στην κουζίνα του σπιτιού του που σε λίγο κι αυτό θα το χάσει! «Επ ουδενί», όμως, να υποβάλλει μηνύσεις στους κρατικούς υπαλλήλους που πασχίζουν και βαστάζουν το σύστημα. Ακόμη κι αν υποχρεώσουν και τα παιδάκια να εμβολιάζονται!

Σεβαστή η εγκύκλιος. Ποιος δύναται να αντιτείνει, ακόμη κι αν φέρει στην λευκή του κόμη την δικηγορική πείρα σχεδόν σαράντα ετών;

Θα τελειώσουμε ετούτο το εγκώμιο με μια επισήμανση. Ο κ. Εισαγγελεύς του Αρείου Πάγου χρησιμοποίησε στο κείμενο του, ως μη όφειλε, δύο αδόκιμους όρους δανεισμένους από το πλέον αμαθές συνονθύλευμα σε ετούτη τη χώρα: την κακή δημοσιογραφία. Τις λέξεις «Αντιεμβολιαστές» και «Αρνητές της πανδημίας». Και «εξεστι Κλαζομενίοις ασχημονείν»,που έλεγαν οι Σπαρτιάτες, αλλά όχι και ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου!

Εξηγούμεθα:

α) «Αντεμβολιαστής» και όχι «Αντιεμβολιαστής»

β) Τα ουσιαστικά που καταλήγουν σε «τής» δηλώνουν ότι κάποιος ενεργεί και όχι ότι πάσχει. Επομένως «Αντεμβολιαστής» είναι εκείνος που αντιτίθεται στο να εμβολιάσει και όχι να εμβολιαστεί. Το πώς έπρεπε να ειπωθεί το αφήνουμε να το βρει μόνος του ο κ. Εισαγγελέας.

γ) Το ουσιαστικό «Αρνητής» σημαίνει εκείνον που απαρνείται, που προδίδει κάτι που πίστευε πριν. Επομένως η χρήση του εδώ είναι και αδόκιμη, και εσφαλμένη και συνιστά προδήλως συβαρίτικο βαρβαρισμό. Πέραν αυτού η λέξη «φορέθηκε» πολύ από φανατικούς της εκκλησίας τον Μεσαίωνα, για να ρίξουν ανθρώπους στην πυρά π.χ «αρνητής του Χριστού», «αρνητής της εκκλησίας», και «πάει λέγοντας».

Εάν οι κ.κ της τηλοψίας συγχωρούνται λόγω εγγενούς αγραμματοσύνης, τούτο δεν συγχωρείται στον ανώτατο εισαγγελέα της χώρας,

Ας λέει πράγματα που μας βρίσκουν εκ διαμέτρου αντίθετους. Η ζωή θα δείξει τη στάση καθενός και ποιος έχει δίκιο. Ας λέει ότι κρίνει ορθό.

Να το λέει, όμως, με σωστά ελληνικά!

*Ο Νίκος Α. Καραβέλος είναι νομικός και συγγραφέας

 

 

Αφήστε ένα σχόλιο