Ο σύγχρονος Προκρούστης

Ο σύγχρονος Προκρούστης


του Κων/νου Σταθόπουλου

Επιστρέφοντας στην Αθήνα, μετά ένα αναγκαστικό θα έλεγα δεκαήμερο ξεκούρασης, αν και οι εργασίες που το συνόδευαν, δεν ήταν πολύ χαλαρωτικές, έφτασα να οδηγώ στην νέα εθνική Πατρών Αθηνών.

Δεν θα γράψω για το κόστος των διοδίων, για το οποίο πολλά έχουν γραφτεί, ούτε για το αστρονομικό κόστος διέλευσης της γέφυρας «Χαρ. Τρικούπης».

Αξίζει να σημειωθεί πως με μία σχετικά «καλή» ταχύτητα, ακόμη και για ένα βενζινοκίνητο όχημα, το κόστος των διοδίων υπερβαίνει αυτό της έτσι και αλλιώς ακριβής βενζίνης.

Δεν ξέρω αν το δικό μου μυαλό οδηγεί σε περίεργους συνειρμούς, αλλά βγαίνοντας αναγκαστικά στην έξοδο για Μέγαρα, βλέπω πως έπρεπε να ξανά πληρώσω.

Πληρώνεις δηλαδή ουσιαστικά το εισιτήριό σου και με το παραπάνω για την αποικιακού τύπου σύμβαση που υπέγραψε ο κάθε αργόσχολος, για την είσοδο στον συγκεκριμένο δρόμο και πληρώνεις επίσης την έξοδό σου.

Νάτος ο Προκρούστης.

Εξέχουν τα πόδια, τα κόβω. Είναι κοντά τα πόδια, τα τεντώνω να φτάσουν στο προκαθορισμένο μήκος της Προκρούστειας κλίνης.

Είναι δε τόσο κατάφωρα, κοινωνικά άδικος ο τρόπος υπολογισμού των διοδίων, όπως βέβαια κάθε τι στο οποίο εμπλέκεται ένα πλήρως διεφθαρμένο και χρεοκοπημένο κράτος, το οποίο δημιουργεί σχέσης εξάρτησης και επιβίωσης με τον κάθε κομπιναδόρο επιχειρηματία.

Δούναι και λαβείν.

Κι ενώ όλο αυτό το παραμύθι των ασφαλών δρόμων και των εσόδων που υποχρεωτικά πρέπει να επιστρέφουν στον πολίτη, καταλήγει στο όχι συνηθισμένο, καλό τέλος των παραμυθιών, συντελείται μία ακόμη παρανομία με σκοπό την υφαρπαγή των μετρητών των πολιτών.

Τα διόδια είναι η μόνη επιχείρηση, που εγώ τουλάχιστον γνωρίζω, στην οποία με τις πλάτες του κράτους δεν μπορεί ο διερχόμενος “πελάτης” να πληρώσει με κάρτα.

Πρόστιμο στον περιπτερά, πρόστιμο στον ψιλικατζή, πρόστιμο στον πρατηριούχο, πρόστιμο στον φούρναρη, αλλά όχι στον επιχειρηματία- διαχειριστή των εκατομμυρίων χρημάτων που εισπράττει καθημερινά.

Βλέπετε αν τα έσοδα αυτά μετακυλιστούν από την κάρτα στον λογαριασμό του επιχειρηματία, δεν μπορεί να τα κρύψει.

Αλλάζουν αυτομάτως όλα τα δεδομένα.

Και το τι θα αποδώσει στο κράτος και το πόσο θα φορολογηθεί και το ύψος της αμοιβής όσων των επέλεξαν, κοινώς μίζα.

Βλέπετε επίσης, πολλές από τις σήραγγες του δρόμου αυτού κατασκευάστηκαν με την συμμετοχή της Hochtief, της Γερμανικής παρακαλώ εταιρείας, που, ίσως το μεγαλύτερο ποσοστό και του τωρινού κοινοβουλίου, διερρήγνυε τα ιμάτιά του για τις παρανομίες της και τα χρέη της στο Ελληνικό κράτος από την μη απόδοση Φ.Π.Α για την χρήση του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος.

Πως σταμάτησε αυτό το μαρτύριο των διερχομένων ο Θησέας;

Ξάπλωσε τον Προκρούστη στο ίδιο του το κρεβάτι και καθώς ήταν ψηλός, του έκοψε το κεφάλι και τα πόδια…

 

 

Αφήστε ένα σχόλιο